Update!!

Hallå!! Jag lever fortfarande men har inte så mycket tid att blogga. Till skillnad från mina tidigare äventyr så har jag nu ett sällskap som är kul att hänga med så då blir det blir mer tid i *nuet* och mindre på internet. 

Just nu är vi på en kulle någonstans utanför Košice i Slovakien. Vi har hittills bara sovit i tält förutom första natten i Krakow. Jag jobbar stenhårt på att överkomma mitt Kanada-trauma, tycker fortfarande det är obehagligt att tälta ut i naturen där vem som helst kan komma förbi men en dag ska det nog gå utan öronproppar!! 

Bergen börjar ta slut nu. De två-tre första dagarna var som att cykla upp för en vägg i sjuk värme och lika sjukt regn som omväxling. Värt utsikten dock som vanligt men hur orkar folk cykla genom typ Anderna?? 

Slovakien är trevligt! Inte helt olikt Polen. Vi hittade en "gräns" som gick typ 5km genom skogen mellan länderna så inte helt säker på när vi lämnade Polen eftersom det inte var skyltat. Tolkar det som att Slovakien också är med i Schengen. 

Idag var det sjukt varmt(igen) så vi letade upp ett utomhusbad i Prešov där vi spenderade några timmar. Tog även första duschen sen Krakow, luktar helt annorlunda nu :) 

Imorgon kommer vi in i Ungern och sen kör vi vidare ner mot Serbien och Rumänien. Det officiella målet är nu Constanta vid svarta havet, sen ska stackars benen få vila i ett år till. Om nån vill komma och hämta oss är det fritt fram, skulle vilja åka upp i bergen och se Draculas slott men det kostar 400€ att hyra bil, känns inte ok.

Kram!!!

Ps sjukt att jag kan kommunicera med folk i Slovakien på en helt ok nivå??

Ps2 har en del bilder men det drar för mycket internet för att ladda upp så det blir när det finns wifi 

Allmänt | |
#1 - - Anna Bién:

Heja Stephanie och Annie! Uwazajcie na slonce, powodzenia. Buziaczki
Mama

#2 - - viktoria:

Är det likt tjeckiska? Då är det ju inte helt orimligt :) Langa bilder när du kan slita dig från irl, hehe

Upp