U S & A

heeej hej hej mina små liv. nu har det varit lite tyst här så tänkte uppdatera er på vad som hänt på min lilla resa de senaste dagarna. har verkligen ingen koll på veckodagar så ni får gissa er fram om ni tycker det är viktigt.

från Victoriaville tog jag turen västerut. kändes jättefel eftersom jag åkt österut i typ två månader (vet inte, hur långt har det gått nu egentligen?). och bara för att jag åkte åt motsatt håll blåste vinden åt "rätt" håll hela vägen alltså från väst till öst som alla sa att den skulle innan jag kom till denna kontinent. verkar vara nån förbannelse över mig att jämt ha motvind....hur som helst, tänkte campa i sherbrooke men dagen gick segt och det började regna när jag hade 1-2 mil kvar och det började bli mörkt, så tänkte äh ska höra runt om jag kan få campa i nåns trädgård. vid första huset jag åker förbi i bromptonville sitter en kvinna och plockar blommor och bara LER så himla STORT så börjar säga hej jag är på väg mot sherbrooke men det börjar bli sent bla bla och hon bara "kooooom" så går runt huset till trädgården där hennes karl sitter, han bara ja men herregud inga problem här ta ett glas vin. så det började regna massor och vi satt i trädgården under ett litet tak och pratade om olika saker och herr e gud vilka människor. lätt bästa paret jag träffat hittills på resan, de var så himla kära (aldrig sett två människor titta så fint på varandra) och blev bara så himla väl omhändertagen, vi åt liljor(!) och sen middag och jag sov på soffan. karln och jag satt uppe ett tag och pratade och han hade gjort typ samma sak som jag back in the days så vi hade så fina samtal om resor och livet och allt, tror vi båda inspirerade varandra lika mycket.  

dagen efter blåste det skitmycket så åkte in sista biten till sherbrooke och fick tag på ännu ett par via warmshowers (tips tips vuxna par är bäst att bo hos, de är snällast och har mest modersinstinkter + lagar bäst mat och är gulligast). också jättefina människor, karln gillade att cykla mer äv frugan så han åker iväg två månader om året och åker själv medan hon kör sin grej, bra deal ändå. han volontärar som cykelfixare längs alla cykelleder som finns runt stan ett par gånger i veckan så idag hade han duty och åkte med mig ner till north hatley där vi tog en kaffe innan vi skiljdes åt. han berättade om att han varit hemlös i montreal i två år för längesen och hållt på med dumma saker men till slut hamnat på fötter och uppskattar sitt liv mer än någonsin nu. i sherbrooke har de även ett stort kylskåp i stan där folk och restauranger kan lägga mat för hemlösa att ta, det verkar som att de gör så mycket för sina samhällen här borta och det är så fint.

efter jag åkte ifrån Didier körde jag söderut mot den amerikanska gränsen. hade glömt hur drygt det är att åka 7km/h i uppförsbacke men det är det som väntar mig nu de kommande dagarna/veckan/veckorna? så bara vänja sig igen. åkte över gränsen i eftermiddags utan problem, de kollade inte ens mina väskor, och hamnade på en camping i newport. hade varit i kontakt med ett par i west charleston från couchsurfing men hade en magkänsla som sa att allt inte kändes 100, och om det är nåt man vet när man är ute och far är det ju att inte ta onödiga risker. så tog en annan väg och hamnade här. egentligen kostade det typ $36(!!! i Kanada var det typ hälften) + obs vad har hänt med amerikanska dollarn??? hur ska jag klara mig utan att bli bankrutt? MEN folk verkar ha en tendens att vilja ta hand om mig nu när jag är själv så fick sätta mitt tält bredvid parkägarens husvagn heeeelt gratis. kokade lite ravioli som jag släpat sen toronto och ska traska iväg och duscha snart. har allt som allt än så länge fått en rätt ok bild av USA, en cykelgubbe stannade mig och vi pratade i typ en halvtimme precis efter gränsen, försökte övertala honom om att rebella lite mot sin fru och åka iväg på ett äventyr även om hon är tråkig och inte vill låta honom göra det. tror jag i alla fall väckte en liten tanke i honom!! *hoppas*

ok skriver detta på campingen, kan varken skicka sms eller hitta wifi så har inte så mycket annat att göra så nu fick ni en bok om mina senaste två dygn. kan även glatt meddela att jag ännu inte blivit värvad till någon sekt eller sett några vapen än under mina första timmar på denna sida gränsen. har däremot blivit välkomnad med en påse chips som sig bör. folk verkar lite speciella här, de kollar konstigt och framförallt vita medelålders män ger mig dåliga vibbar men vem är förvånad!!!!! hehe. har suttit runt en eld med mitt nya kompisgäng ikväll, pratat om typ ullared (kände att de passar in perfekt där, jättekul är dom), vapen och annat kul. imorgon har jag blivit inbjuden till frukost hos paret på 27an kl 7.30, sen vet jag inte riktigt var jag hamnar men söderut ska jag i alla fall. NU FÅR NI GÅ HITTA PÅ NÅT ANNAT VARSÅGODA KRAM


Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Fortsätt så dotter min. Du börjar bli en riktig författare. Snart får du leva

#2 - - Anonym:

Karlskrället ja...skönt att ha sitt på lite närmare avstånd ändå! Fortsätt hålla på anti-sektpolicyn så går det nog bra :) Puss! Japp det var sydern här.

#3 - - Anonym:

P.s. fortsätt med romanerna! Så bra!

#4 - - David & Sally:

Delighted that you got a ride to Maine. I was really worried about you going down route 5. Hope you are not out biking in this heat. Could you ride the train to Boston? Safe travels!

Upp