TORONTO

hallå!!! har spenderat nästan 40h på ett tåg samt 1,5 dag i toronto nu, väldigt intensivt och imorgon ska jag äntligen få cykla igen. denna gången själv!! lite nervöst men är jättepepp, är bjuden på midsommarfest i montreal på fredag så har 5 dagar på mig att cykla 600km. inget man inte gjort förr liksom+har vilat hur länge som helst nu så ska bli kul att börja rulla igen. igår och idag har jag mest cyklat runt i stan, har saknat att åka runt i storstäder så himla mycket. började bli väldigt uttråkad den sista biten innan winnipeg, motivationen försvinner lite när det händer exakt ingenting så detta var nog precis vad jag behövde för att få tillbaka peppen. att cykla slalom bland bussar och bilar och höghus är typ det bästa som finns, det är som urban mountainbiking liksom livsfarligt men skitkul. 

tågresan gick för övrigt bra, spenderade mesta tiden i vagnen med glastak, längst inne i mitt hörn målandes i min målarbok. vet inte om nån av er sett beatles film magical mystery tour (antar att ingen gjort det) om ni inte har det så gör det så fattar ni!!! de flesta på tåget hade kommit från Vancouver så det var deras tredje eller fjärde dag när vi gick på så alla hade hunnit bli kompisar och alla var så himla olika varandra men ändå var det jättefin stämning, som ett kollo för vuxna där ingen hade mottagning på telefonen eller nåt annat att göra än att hänga. själv sov jag mest som vanligt. åt ägg i fina restaurangvagnen och lyssnade på stories om hur en man hade varit förband åt beach boys och hängt med janis joplin och sett james brown och bara var skittuff.

ok ska packa ihop mina saker och göra hojen redo för imorgon herrå!!

ps toronto är så HIMLA BRA STAD. om new york och london skulle få ett barn så är detta resultatet typ. måste tillbaka hit någon gång och spendera mer tid helt klart. 
















Allmänt | |
#1 - - Anna Bién:

vore kul att inta Toronto på cykel....dröm....dröm...
Marzenia sie spelniaja :)

Upp